06:21 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گمرک ایران

اقدام فوری در مرزها برای کرونای انگلیسی/ مرز اقلیم کردستان بسته شد
نماد برتر- گمرک ایران موظف به اعمال فوری تمهیدات کنترلی در مرزها جهت بررسی وضعیت مسافران ورودی به ویژه اروپایی و البته انگلیسی شده است.
براساس آمار هشت ماهه ۹۹؛ خرید اول هندیها از ایران «کاتد مس»
نماد برتر- آمار تجارت خارجی هشت ماهه امسال ( منتهی به آبان ) نشان می‌دهد که هندیها در بخش واردات غیرنفتی خود از ایران بیشترین سهم را به خرید کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده با ۶۵.۴ میلیون دلار اختصاص دادند.
تسهیل در ایفای تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت
نماد برتر- رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به مفاد مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درباره رفع تعهد ارزی از تصویب و ابلاغ فرایند اجرایی ایفای تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت خبر داد.
مکاتبات گمرک و بانک مرکزی برای کالاهایی که ترخیص نشد
نماد برتر- ابعاد تازه از تامین ارز ۱.۳ میلیارد دلاری/ ۹۰ درصد کالاها ترخیص شد
ترخیص بدون مجوز محموله ۸۱ هزار تنی ذرت از گمرک!
نماد برتر- بیش از ۸۱ هزار تن ذرت بدون اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی از گمرک ترخیص شده و وضعیت مشخصی ندارد، آن هم در شرایطی که طی مدت اخیر عدم توزیع مناسب و محدودیت در تأمین نهاده‌های دامی، از عوامل نابسامانی بازار مرغ اعلام شده بود.
ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی از ۳ میلیارد دلار عبور کرد
نماد برتر- بررسی کارنامه تجارت خارجی در دوره هفت ماهه امسال، گویای آن است ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی به ۳ میلیارد و ۴۹.۴ میلیون دلار رسیده که این میزان صادرات، ۱۶.۷ درصد از ارزش صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد.
افزایش ۱۳۱ درصدی صادرات پسته/قیمت هر کیلو ۶.۴ دلار
نماد برتر- صادرات پسته ایران در سال جاری با رشد ۱۳۱ درصدی به بیش از ۶۷۰ میلیون دلار رسیده است.
واردات کالای ممنوعه در سکوت!
نماد برتر- ماجرای واردات ده ها میلیون دلاری لوازم خانگی "بوش" در زمان ممنوعیت و پیشبرد فرایند آن از ثبت سفارش تا واردات، اظهار کالا و تا پای ترخیص رفتن آن در حالی صورت گرفته که هنوز هیچ یک از دستگاه‌های مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گرفته تا بانک مرکزی و گمرک مسئولیتی در این رابطه نپذیرفته‌اند. در این ابهام و فضای غیرشفاف این شائبه ایجاد می‌شود که آیا باز هم نمونه‌های دیگری مانند این پرونده وجود دارد؟
درخواست تولیدکنندگان از وزیر صنعت برای جلوگیری از ترخیص لوازم خانگی بوش
نماد برتر- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) نسبت به احتمال ترخیص لوازم خانگی برند خارجی بوش اعتراض کرده و از وزارت صمت خواسته که دستور ویژه‌ای در خصوص جلوگیری از ترخیص این گونه محموله‌ها و نظارت کافی جهت اجتناب از تکرار موارد مشابه صادر کند.
چرا خودروهای ایرانی در خارج مشتری دارند؟
نماد برتر- عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید نه تنها انتشار آمار صادرات خودروهای ایرانی به خارج از کشور عجیب نیست که حتی بسیار پایین‌تر از ظرفیتی است که در این حوزه وجود دارد.
جزئیات ممنوعیت ترخیص ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی از گمرک بندرعباس
نماد برتر- ناظر گمرکات هرمزگان از ممنوعیت ترخیص محموله ۴۲۰ کانتینری لوازم خانگی خارجی (بوش آلمان) از گمرک شهید رجایی بندرعباس خبر داد.
فروش۵.۷ میلیون دلار خودروی ایرانی به ۹ کشور/ صادرات پراید به اسپانیا
نماد برتر- اعلام مسئولان گمرک ایران از این حکایت دارد که ایران در سال گذشته بیش از ۵.۷ میلیون دلار صادرات خودرو داشته و اسپانیا از جمله مقصدهای این صادرات بوده که بیشترین تنوع خودرویی به آن صادر شده است.
اولتیماتوم گمرک؛ کالا را نبرید متروکه می شود
نماد برتر- بعد از هشدارهایی که گمرک در رابطه با ترخیص فوری به صاحبان کالا داشت، معاون فنی گمرک ضمن اعلام ترخیص بیش از ۱.۴ میلیون تن کالا، ضمن هشدار مجدد به صاحبان کالا تاکید کرده که در صورت عدم ترخیص کالا در مهلت تعیین شده، متروکه خواهد شد.
ترخیص لوازم خانگی "بوش" داد تولیدکنندگان را درآورد!
نماد برتر- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ضمن اعتراض به بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) که به مجوز واردات لوازم خانگی شرکت بوش اعتراض نکردند، گفت: با وجود اینکه ماه‌ها طول کشیده تا به مواد اولیه و قطعات لوازم‌خانگی ارز تخصیص داده شود و همه تولید کنندگان از عدم تخصیص و تأخیر در تخصیص ارز گله‌مند هستند، ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی خارجی در آستانه ترخیص است.
ابعاد تازه از واردات ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش/ ترخیص متوقف شد
نماد برتر- آن طور که معاون فنی گمرک ایران اعلام کرده، ترخیص ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی برند بوش که در زمان ممنوعیت وارد شده بود، به دلیل ایرادات وارده متوقف شد.